PENGEMBANGAN WIRAUSAHA DAN GREEN ECONOMY DI INDONESIA

Muhamad Aldo Efrenza

Abstract


The purpose of this study is to determine Entrepreneurial Development and Green Economy in Indonesia. The data used in this study is secondary data. Furthermore, the method used is this research using analytic observational research using a case control or case control research design. This research is included in the type of research that uses a qualitative approach and the analysis in this study is included in the type of descriptive research. Descriptive research seeks to describe, write, and report a situation, an object or an event as it is, and in the form of disclosing facts. Research containing entrepreneurship for environmental interests needs to be implemented in the business competition law system in Indonesia for various reasons, namely to reduce the adverse effects of climate change in Indonesia, increase and promote Green Economy in business transactions in Indonesia, provide legal certainty and legal benefits to companies and stakeholders who want to make agreements that prioritize green economy.

 

Keywords : Entrepreneur, and Green Economy


Full Text:

PDF

References


Arikunto, Suharsimi, Prosedur Penelitian : Suatu Pendekatan Praktik, Edisi Revisi VI, Jakarta : PT Rineka Cipta, 2006.

Ernestivita Gesty (2016). Pengaruh Place, Promotion, dan People Terhadap Keputusan Konsumen Melakukan Pembelian Produk Pasar Modal Dengan Menggunakan Jasa EquityBrokerage di PT Sucorinvers Central Gani Cbanag Kediri. JURNAL NUSAMBA VOL.1 NO.2 201, 10-19.

Fahmi, Irham, 2013 Manajemen Strategis Teori dan Aplikasi. Bandung: CV Alfabeta

Hamidi, M. P., Fadli, M. A., Wilion, Y. W., (2022). Tinjauan Green Economy dalam Hukum persaingan Usaha di Indonesia. Jurnal Persaingan Usaha. Vol. 3, 5-16

Hasan, F. 2004. Pembangunan Berwawasan Budaya. Jakarta: Departemen Kebudayaan dan Parawisata.

Ma'rifa, A. N., Nasor, M., Anggraeni, E.. Tingkat Listerasi Pariwisata Halal dan Keputusan Berwisata Pada Wisata Halal (Studi Pada Wisatawan Domestik di Indonesia). Jurnal Ilmiah Manajemen EMOR. Vol. 3, No. 2,16-31

Noviarita, H. , Kurniawan, M. , Nurmalia, G. . (2021). Pengelolaan Desa Wisata Dalam Konsep Green Economy Dalam Upaya Meningkatkan Pendapatan Ekonomi Masyarakat Pada Masa Pandemi. Jurnal Akuntansi dan Pajak . Vol. 22 No. 02. 3-7

Noviarita, H. , Kurniawan, M. , Nurmalia, G. . (2021). Analisis Halal Tourism dalam Meningkatkan Laju Pertumbuhan Ekonomi di Provinsi Lampung.Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam. Vol. 7,No. 1, 303-309

Noviarita, H., Kurniyawati, A., Ningsih, N. W., Rosilawati, W.. (2021). Analisis Tingkat Pendapatan Keluarga dan Pelatihan Kewirausahaan Gender dalam Perspektif Ekonomi Islam.Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam.Vol.3, No. 3, 1192-1197

Pitana I Gde. 2002. Parawisata, Wahana Pelestarian Kebudayaan dan Dinamika Masyarakat Bali. Denpasar Bali : Universitas Udayana

Sedarmayani,2014. Manajemen Strategi. Bandung: PT Refika Aditama.

Susi S. 2017. Optimalisasi Strategi Green Product Terhadap Perkembangan UMKM di Bandar Lampung. Skripsi. Bandar Lampung : UIN Raden Intan Lampung

Umar, Husein. 2013. Desain Penelitian Manajemen Stratejik. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada

Wahyudi .W, Herlan Mochamad (2021). Faktor Promosi dan Sarana Prasarana Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Di Objek Wisata Danau Tasikardi Serang – Banten. Jurnal Destinasi Pariwisata Vol. 9 No 2, 356-362

Wismantoro Yohan (2013). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan dan Loyalitas (Studi Pelanggan Telkom Speedy Kantor Daerah Layanan Telekomunikasi Semarang). Media Ekonomi & Teknologi Informasi Vol.21 No. 1: 37-48.




DOI: https://doi.org/10.57084/bej.v4i2.1202

Refbacks

  • There are currently no refbacks.