ANALISIS SISTEM INFORMASI AKUNTANSI PENGELUARAN DAN PENERIMAAN KAS PADA PT. UNILEVER
Abstract
PT Unilever Indonesia is one of the leading companies in Indonesia operating in the consumer goods industry, and has led this industry for 86 years. The purpose of this research is to determine the analysis of the accounting information system for cash expenditures and receipts that has been implemented at PT. Unilever. This type of research uses a qualitative approach. A qualitative approach is a research approach that produces findings without using statistical procedures or other forms of calculation. Through this qualitative approach, the research results obtained are adjusting the applicable rules and procedures by making in-depth observations and not generalizations. An accounting information system is one of the important things that must be in place in managing the implementation of good government. If a company does not have a structured and coherent accounting information system, the entity will easily experience fraud or misappropriation for personal gain.
Keywords: accounting information system
Full Text:
PDFReferences
Angeli Januvita Sewa1 2021, Analisis System Informasi Akuntansi Penerimaan Dan Pengeluaran Kas Pada Cv. Kombos Tenden Manado.
Arfianty 2020, Analisis System Informasi Akuntansi Pengeluaran Kas Pada PT. PLN (Persero) Rayon Karianggo
Ardana, C. dan Lukman, H. 2016. Sistem Informasi Akuntansi. Jakarta. Mitra Wacana
Aura Prasasti1 2021, Analisis System Informasi Akuntansi Penerimaan Dan Pengeluaran Kas Pada PT. Anjungan Buana Wisata
Fadillah Djoharam 2021, Analisis System Informasi Akuntansi Penerimaan Dan Pengeluaran Kas PT.Hasjrat Abadi (Otlet Tumiming)
Fakultas Bisnis Universitas Mitra Indonesia. (2024). Buku Panduan Skripsi /Tugas Akhir Fakultas Bisnis Universitas Mitra Indonesia 2023-2024. Lampung : Universitas Mitra Indonesia.
Krismiaji 2015 dalam jurnal Analisis Sistem Informasi Akuntansi Penerimaan Kas Dan
Pengeluaran Kas Pada Pt Hasjrat Abadi (Outlet Tuminting)2021
Marina, A.,wahjono, S. I., Sya’ban, M dan Suarni, A. 2019. Sistem Informasi Akuntansi.
Rajawali Pers. Depok.Media.
Mulyadi 2016,dalam jurnal Analisis Sistem Informasi Akuntansi Penerimaan Kas Dan
Pengeluaran Kas Pada Pt Hasjrat Abadi (Outlet Tuminting
Nur Izati Fitriani.2022. Analisis Sistem Informasi Akuntansi Penerimaan Dan Pengeluaran Kas Pada Rsud Sungai Rumbai . Skripsi. Program Sarjana Institut Agama Islam Negri Batusangkar
Soemarso (2002), dalam jurnal Analisis Sistem Informasi Akuntansi Pengeluaran Kas Pada Pt. Pln (Persero) Rayon Kariango Kabupaten Pinrang Jurnal Ekonomi dan Bisnis 1,April 2020.
Sugiyono. 2019. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Alfabeta. Bandung.
Travilta Oktaria, Astuti, dan Novila Sari 2023 Analisis Peran Audit Internal Penerimaan Kas (Studi Kasus Pada PT. Harapan Panca Sukma)
Yusuf, 2001. dalam jurnal Analisis Sistem Informasi Akuntansi Pengeluaran Kas Pada Pt. Pln Perser Rayon Kariango Kabupaten Pinrang Jurnal Ekonomi dan Bisnis 1, April 2020.
Yusnaldi. 2022 Pengaruh System Informasi Akuntansi Penjualan, Penerimaan Kas Dan Pengeluaran Kas Terhadap Pengendalian Internal
Hermelinda dkk. 2021 Analisis System Informasi Akuntansi Penerimaan Dan Pengeluaran Kas Pada PT. lancer abdi sekawan curup
Helmita, H. (2022). Peranan Kepala Desa Bagi Petani Dalam Pemasaran Hasil Pertanian Di Desa Cibodas. Jurnal Media Ekonomi (JURMEK), 27(3), 60–67. https://doi.org/10.32767/jurmek.v27i3.1811
Helmita, H., CN, Y., WA, A. R., Surya, M. R. E., & Indriyani, S. (2023). Improvement of competence, SDM, PENINGKATAN KOMPETENSI SUMBER DAYA MANUSIA UMKM DALAM INOVASI PRODUK BATIK. Jurnal Media Ekonomi (JURMEK), 28(3), 128–136. https://doi.org/10.32767/jurmek.v28i3.2151
Herinanto, D., Hakim, L., Gumanti, M., Helmita, & Batara, I. (2023). Characteristics of SPLDV and POAC Management in The Perspective of Sales Optimization. Proceeding of International Conference on Information Technology and Business, 9(1), 18–22.
Herinanto, D., Utami, B. H. S., Helmita, H., & Arif, D. (2024). Analisis Chi Square Zona Wilayah Marketing terhadap Penjualan Produk Ekonomi Kreatif. ECo-Buss, 6(3), 1626–1637. https://doi.org/10.32877/eb.v6i3.1240
DOI: https://doi.org/10.57084/bej.v5i2.1608
Refbacks
- There are currently no refbacks.