STRATEGI PEMASARAN PERBANKAN SYARIAH UNTUK MENARIK MINAT MENABUNG MASYARAKAT MILENIAL

Riska Aulia Riska, Hasbullah Hasbullah

Abstract


Marketing issues are an obstacle for Islamic banking. This has an impact on the low public interest in Islamic banking services. The lack of socialization to the community has resulted in people still tending to entrust all their financial activities to conventional banks. Marketing strategy is the spearhead for banks to introduce and market excellence products. In this terbaru era, the strategy in marketing products must be more adaptable, especially to the millennial community. Today's society cannot be separated from the digital world and social media, almost all of their activities involve digital. applied in increasing public interest must also be developed so that all levels of society can recognize the products offered more easily. This encourages researchers to conduct further research, one of which concerns the marketing aspect.


Full Text:

PDF

References


Alma, Buchari. Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta, 2004.

Amrin, Abdullah. Manajemen Pemasaran Asuransi Syariah. Jakarta: Grasindo, 2007

Antonio, M. Syafi’i, and Karnaen Perwata Atmadja. Apa Dan Bagaimana Bank Islam. Yogyakarta: Dana Bhakti Wakaf, 1997.

Antonio, M. Syafii. Bank Syariah: Teori Dan Praktik. Jakarta: Gema Insani Press, 2001.

Assauri, and Sofjan. Manajemen Pemasaran: Dasar, Konsep & Strategi. Jakarta: PT.

Barata, Atep Adya. Dasar-Dasar Pelayanan Prima. Jakarta: Elex Media, 2003

Buchory, Herry Achmad, and Jaslim Saladin. Dasar-Dasar Pemasaran Bank. Bandung: Linda Karya. Bandung: Linda Karya, 2006

Departemen Pendidikan dan Kebudayaan, KamusBesar Bahasa Indonesia (Jakarta: Balai Pustaka, 2010)

Fandi Tjiptono, Pemasaran Jasa, Yogyakarta: PrenticeHall International, 1993

Gazali, H. M., Alhabshi, S. M. S. J., & Adeyemi, A. A. (2019). The Applicability of the Theory of Reasoned Action in Predicting the Intention to Save for Retirement. In Islamic Development Management (pp. 317-328). Springer, Singapore.

Hanssens, D. M., Rust, R. T., & Srivastava, R. K. (2009). Marketing strategy and Wall Street: nailing down marketing's impact. Journal of Marketing, 73(6), 115-118.

Herry, S., & Khaerul, U. (2013). Manajemen Pemasaran Bank Syariah.

Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak. Frofil Generasi Milenial Indonesai (Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak, Jakarta, 2018)

Kotler, Philip, Ancella Anitawat, and AB Susanto. Manajemen Pemasaran Analisis, Perencanaan, Implementasi,Dan Pengendalian. Jakarta: Erlangga, 1995.

Kotler, Philip. Marketing Management, The Millennium Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2000.

M.syafi’I Antonio dan Karnaen Perwata Atmadja, Apa dan Bagaimana Bank Islam (Yogyakarta :Dana Bhakti Wakaf,1997)

M.syafi’I Antonio dan Karnaen Perwata Atmadja, Apa dan Bagaimana Bank Islam (Yogyakarta :Dana Bhakti Wakaf,1997)

Makhalul Ilmi, Teori dan Praktek Mikro Keuangan Syariah, Yogyakarta: UII Press, 2001

Nasabah “(Lampung. UIN Raden Intan 2018)

Nasution,Siti Nasroh, Skripsi ,”Analisis Strategi Marketing BankSyariah Mandiri dalam Meningkatkan Pembiayaan BSM Implan (studi Kasus Bank Syariah Mandiri KC pematang Siantar 2017)

Putri, Anggun Anggita Kinasih Sunowo, Skripsi Tesis:“Analisis Pengaruh Sikap Generasi Milenial Terhadap Minat beliOnline Pada Situs Jejaring Sosial”, (Jakarta , UII 2018)

Raja Grafindo Persada, 2004. Assauri, Sofjan. Manajemen Pemasaran (Dasar,Konsep Dan Strategi). Jakarta: Raja Grafindo Persada, 2014.

Siagian, Sondang, Manajemen Strategik, (Jakarta: Bumi Aksara, 2004)

Sofjan Assauri, Manajemen Pemasaran Dasar, Konsep dan Strategi(Jakarta: PT.RajaGrafindo Persada, 2011)

Solihah, Ashihatus, Skripsi, “Analisis Strategi Pemasaran Terhadap Produk Simpanan Idul Fitri Dalam meningkatkan Jumlah

Sugiyono, Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D (Bandung: ALFABETA, 2015)

Sunny T.H. Goh, Khoo, Kheng-Hor, MarketingWise, Jakarta: PT. Bhuana Ilmu Populer, 2005

Usi Usmara, Pemikiran Kreatif Pemasaran, Yogyakarta: Amara Book,




DOI: https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.1007

DOI (PDF): https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.1007.g903

Refbacks

  • There are currently no refbacks.