PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL DALAM PEMASARAN PRODUK BANK SYARIAH INDONESIA

Dea Naza Refilia, suharto suharto, Nuzulya Pahlawi

Abstract


This study aims to determine the use of social media in the marketing of Indonesian Islamic bank products. This study uses a qualitative descriptive method with a phenomenological approach. Where the researcher describes the research results of the phenomena that occur today. The results of the research are the development of social media is growing very rapidly in society and the number of social media users continues to increase every year. This can open up opportunities for the banking world, especially Indonesian Islamic banks to promote their banking products and services on social media that are used to attract as many customers as possible.

ABSTRAK

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pemanfaatan media sosial dalam pemasaran produk bank syariah Indonesia. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuliatatif dengan pendekatan fenomenologi. Dimana peneliti menggambarkan hasil penelitian dari fenomena-fenomena yang terjadi saat ini. Hasil dari penelitian yaitu perkembangan media sosial berkembang sangat pesat di masyarakat dan jumlah pengguna media sosial terus meningkat setiap tahunnya. Hal ini dapat membuka peluang bagi dunia perbankan khususnya bank syariah Indonesia untuk mempromosikan produk dan jasa perbankannya di media sosial yang digunakan untuk menarik nasabah sebanyak-banyaknya.


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.937

DOI (PDF): https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.937.g899

Refbacks

  • There are currently no refbacks.