PERAN IKLAN DALAM MENINGKATKAN MINAT MENABUNG MASYARAKAT PADA BANK SYARIAH

sentia Risnawati, muhammad iqbal fasa

Abstract


Abstract

            In the economy of a country, the role of the bank is so important for economic activities, it can be said that the bank is the blood of the economy of a country. Therefore, the progress of banks in a country can be used as a measure of the progress of the country concerned. The more developed a country, the greater the role of banks in controlling the country. At this time the competition that occurs in financial institutions is getting tighter, therefore we need the right way so that the products we offer can be known by consumers so that these products can be of interest to the public. One way that can be done to market products and increase interest in saving in Islamic banks is by advertising. Advertising plays an important role in increasing public interest in saving, so advertising needs to be done to inform, persuade, attract public interest, and have added value for the community. With advertisements, the public can get to know the existing banking products at Islamic banks and the public can distinguish which products are suitable for their needs and eliminate public concerns about the practice of usury that occurs.

Abstrak

            Pada perekonomian suatu Negara, peranan bank begitu penting bagi kegiatan ekonomi, bisa dikatakan bahwa bank sebagai darahnya perekonomian suatu Negara. Oleh karena itu kemajuan  bank di suatu Negara dapat dijadikan ukuran kemajuan Negara yang bersangkutan. Semakin maju suatu Negara, maka semakin besar peranan perbankan dalam mengendalikan Negara tersebut. Pada saat ini persaingan yang terjadi di lembaga keuangan semakin ketat, maka dari itu dibutuhkan cara yang tepat supaya produk yang kita tawarkan dapat diketahui oleh konsumen sehingga produk tersebut bisa diminati oleh masyarakat. cara yang dapat dilakukan untuk memasarkan produk dan meningkatkan minat menabung di bank syariah yaitu dengan iklan. Iklan berperan penting dalam meningkatkan minat menabung masyarakat, sehingga iklan perlu dilakukan untuk menginformasikan, membujuk, menarik minat masyarakat, dan memiliki nilai tambah bagi masyarakat. Dengan iklan, masyarakat dapat mengenal produk Perbankan yang ada pada Bank Syariah dan masyarakat dapat membedakan mana produk yang sesuai dengan kebutuhan mereka serta menghilangkan kekhawatiran masyarakat tentang praktik riba yang terjadi. 


Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.938

DOI (PDF): https://doi.org/10.57084/jmb.v4i1.938.g900

Refbacks

  • There are currently no refbacks.